Case Marketing Manager Benelux

Aan mij de schone taak om een dedicated marketingteam voor Tiger & Sealskin samen op te stellen en deze op korte termijn de gewenste output te laten leveren met een zo breed mogelijke synergie tussen Nederland en België.

De oplossing

De oplossing van Siemplus

Aan mij de schone taak om een dedicated marketingteam voor Tiger & Sealskin samen op te stellen en deze op korte termijn de gewenste output te laten leveren met een zo breed mogelijke synergie tussen Nederland en België.

Hoe gaan we starten?

Bouw een nieuwe marketingafdeling en zorg dat deze ingebed wordt binnen de organisatie. Tiger en Sealskin zijn beide de onbetwiste marktleider. De een op gebied van badkamer en toiletaccessoires in de doe-het-zelf markt en de ander als leverancier van douchecabines bij de sanitairvakspeciaalzaken als Baderie, Sanidrome etc.

Achtergrond informatie Tiger en Sealskin

Tiger en Sealskin waren twee autonoom opererende bedrijven, waar de marketingactiviteiten per land verdeeld werden onder de afdeling sales, communicatie en product management. Aan mij de schone taak om een dedicated marketingteam voor Tiger & Sealskin samen op te stellen en deze op korte termijn de gewenste output te laten leveren met een zo breed mogelijke synergie tussen Nederland en België.

Wat is het resultaat?

Resultaat is dat de marketingafdeling veel pro-actiever en creatiever de markt bewerkt. De eerste focus ligt daarbij om onze directe klant, de retailer, duidelijk te maken dat het bedrijven zijn die niet alleen producten leveren, maar juist onderscheidend zijn op gebied van service, innovativiteit, zekerheid en betrouwbaarheid. Facetten die van groot belang om de strijd met de private labels in het doe-het-zelf bereik aan te gaan.

Wat was de volgende stap?

Volgende stap is om richting de consument deze boodschap ook te gaan verkondigen. De eerste kick-off was in November 2016 met de campagne “Heeft u het mooiste toilet van Nederland? Groot succes met participatie van de key-accounts en een super bereik (7,2 mio views) en engagement (400 deelnemers).
In België hebben we in April 2017 voor de eerste keer een pop-up store gebouwd centraal in het land. Gedurende twee weken zijn de klanten uitgenodigd om de nieuwe proposite en innovaties gepresenteerd te krijgen. Gebleken is dat dit het betere alternatief van de Batibouw was…..en voordeliger.

Hulp nodig?
Case image
Case Marketing Manager

Een piepjong, klein bedrijf met producten die het verschil maken en moet opboksen tegen de bestaande machtige spelers. Mijn opgave was om de totale marketingpropositie vorm te geven.

De oplossing

Referenties

Siemplus heeft al meer dan 15 jaar ervaring bij toonaangevende bedrijven in de Industrie, Bouw, Doe-het-zelf en Sanitairmarkt.

  • siemplus-referentie-bosch-logo
  • siemplus-referentie-raab-karcher-logo
  • siemplus-referentie-sealskin-logo
  • siemplus-referentie-tiger-logo
  • siemplus-referentie-weber-beamix-logo
  •  

Contact

Siemplus ontmoet je graag persoonlijk om al je vragen / ideeën omtrent marketing en communicatie te bespreken. Laat hieronder je gegevens achter en Siemplus neemt gelijk contact met je op!





Contactgegevens

Adresgegevens

  • Donk 22
  • 5103 GC
  • Dongen
  • Nederland

Blijf op de hoogte