Case Manager Marketing & Communicatie

Een bouwmaterialenhandelaar. Dat is toch een dozenschuiver die bank mag spelen voor de leveranciers? Kom maar eens van dat stigma af en laat de doelgroep zien wat de rol van een bouwmaterialenhandelaar echt moet zijn.

De oplossing

De oplossing van Siemplus

Een bouwmaterialenhandelaar. Dat is toch een dozenschuiver die bank mag spelen voor de leveranciers? Kom maar eens van dat stigma af en laat de doelgroep zien wat de rol van een bouwmaterialenhandelaar echt moet zijn.

Wat hebben we gedaan?

Raab Karcher ondersteunt haar klanten om nog betere ondernemers te worden. Want alleen succesvolle klanten, zorgen voor een succesvol Raab Karcher. Duurzaamheid, logistieke en e-commerce oplossingen zijn cruciaal om een serieuze speler te blijven in de bouw. Raab Karcher ondersteunt haar klanten op deze vlakken zodat ze met concepten als Greenworks, Leanworks, RaabOnline, RaabCalc en RaabWorks zich kunnen onderscheiden van hun concurrent aannemers. En Raab Karcher onderscheidt zich op die manier ten opzicht van andere handelaren. Ik heb een groot deel bijgedragen aan de inhoud van deze concepten en uiteraard de vermarketing hier van. Een finale plaats en het winnen van de Bouwkennis marketingjaarprijs zijn mooie resultaten hier van.

Onderscheidend

Een handelaar zit ook altijd tussen de leverancier en de klant. Om de klanten zo goed mogelijk te voorzien van gerichte en relevante informatie, heb ik een propositie opgesteld waarbij leveranciers (of liever gezegd: partners) er zeker van zijn dat hun onderscheidende boodschap via zowel on- als offline kanalen bij de doelgroep terecht komt. Raab Karcher wordt op die manier concurrent van de uitgeverij, maar dan met een aantal assests die een uitgever niet heeft, zoals een nauwe klantrelatie, echte kennis van de klanten en dichter bij de aankoop.

Hulp nodig?
Case image
Case Marketing Manager

Een piepjong, klein bedrijf met producten die het verschil maken en moet opboksen tegen de bestaande machtige spelers. Mijn opgave was om de totale marketingpropositie vorm te geven.

De oplossing
Case image
Case Category manager Doe-het-zelf en Bouwmaterialenhandel

Hoe krijg je het voor elkaar dat klanten de producten van Beamix kopen, die duurder zijn dan private label producten? En dan zijn het ook nog eens voornamelijk producten die verdwijnen achter een muur of vloerbedekking.

De oplossing

Referenties

Siemplus heeft al meer dan 15 jaar ervaring bij toonaangevende bedrijven in de Industrie, Bouw, Doe-het-zelf en Sanitairmarkt.

  • siemplus-referentie-bosch-logo
  • siemplus-referentie-raab-karcher-logo
  • siemplus-referentie-sealskin-logo
  • siemplus-referentie-tiger-logo
  • siemplus-referentie-weber-beamix-logo
  •  

Contact

Siemplus ontmoet je graag persoonlijk om al je vragen / ideeën omtrent marketing en communicatie te bespreken. Laat hieronder je gegevens achter en Siemplus neemt gelijk contact met je op!





Contactgegevens

Adresgegevens

  • Donk 22
  • 5103 GC
  • Dongen
  • Nederland

Blijf op de hoogte